woensdag 8 juli 2009

niet alleen de regen...

Gisteren heeft het hier in zeeland behoorlijk geregend zeg maar heftig geregend bellen op de straat.
In de tuin achter waren de stokrozen en hortensia's teneergelagen.


Dus alle moed verzameld en naar het lapje gegaan.
Uiteindelijk leek de schade nog beperkt gebleven( HOERA ).

Mijn rode sla was wat uit elkaar gevallen


Wat mais stengels omgewaaid maar die staan nu ondersteund weer op de zon te wachten

De koriander eveneens maar daar heb ik gelijk weer nieuwe voor ingezaaid.



En dat we niet alleen schade hadden van het weer bleek wel toen ik mijn spitskool aan een inspectie onderworp.Ruspsen en ander ongedierte bleek ook actief te zijn geweest.

Een troostelijke gedachten voor mijzelf is dat niet alles opgevreten word er staan nog enkele mooie te wachten.


LAAT DE ZON MAAR WEER KOMEN ,NA REGEN KOMT ZONNESCHIJN MORGEN ZAL HET BETER ZIJN ????

2 opmerkingen:

  1. Laten we dat maar hopen, dit is niks. Ook hier hadden we zo'n hoosbuien met onweer.
    En vandaag heeft het ook al weer een paar keer flink geregend!
    Ik ben klets kliedernat geworden.

    Sla je de binnenste bladeren van de bloemkool ook om, zodat hij mooi wit blijft?

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier heeft het gisteren ook flink geplenst en dinsdag ook. Wel veel water in een keer maar de tuin kan het gebruiken. De schade in je moestuin valt erg mee, veel planten herstellen (met een beetje hulp) weer snel.

    O, en voor ik het vergeet, goeie muziek!

    BeantwoordenVerwijderen


Get a playlist! Standalone player Get Ringtones