maandag 3 augustus 2009

Vive la France ! ! !

Heerlijk even weg geweest.Een weekend familiebezoek in Lyon (france).
Velden met zonnebloemmen gezien en ander moois in de supermarkt kwam ik ook weer heerlijke bijzondere dingen tegen.

Een overvloed van groente die bij ons in de supermarkt niet te vinden is.

Natuurlijk wat mee naar huis genomen Boeketje Artisjok violet (om te eten natuurlijk)


ronde courgette geel en groen ,gewone mini courgette geel,aardappeltjes van het ras RATTE.
Een Franse, kleine vastkokende aardappel.
Hij smaakt naar kastanje en is verrukkelijk in salades
Lange radijs, knolvenkel ,bijna zwarte tomaten (waar ik probeer zaad van te winnen )en kruiden boeketjes.


Vive la France !!!

2 opmerkingen:

  1. Jij boft maar...familie bezoek in Frankrijk !!
    Ik kan me voorstellen dat daar hele andere soorten groentes in de schappen liggen!!
    Super dat je van alles mee gebracht hebt!

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi hoi,

    Ik las net je beklag over de dieven en moest wel lachen hoor! Wat zullen ze gekeken hebben!
    Groot gelijk, meid! Soms zijn mensen zo brutaal, dat je het haast niet kunt geloven.
    Bij ons hebben ze wel eens zo maar aardappels opgegraven! Ze snapten het probleem ook niet het hele land stond vol dan kun je er toch wel wat missen? Ze snappen dan ook niet dat het wel je inkomen is wat zij meenemen! Echt gek!

    Frankrijk is heerlijk hè? Ik kijk altijd overal mijn ogen uit op markten. Veel meer groente en fruit en zo mooi! Volgens mij is het alleeen in Nederland zo bekrompen.

    Gelukkig hebben wij onze moestuinen!

    Geniet ze deze week van het zomer weer,
    Lisette

    BeantwoordenVerwijderen


Get a playlist! Standalone player Get Ringtones